Geen angst voor succes?

Gelukkig maar. Want als je genoeg tijd doorbrengt op ons ondernemersplatform, dan kan het maar zo ineens gebeuren dat jouw onderneming van de grond komt. Met alle uitdagingen en verantwoordelijkheden die daarbij komen kijken. Maar ook daar helpen we je bij.

Laatste nieuws

Volg hier ons blog vol met tips en adviezen rondom ondernemen, marketing en duurzaamheid. Mocht je met jouw artikel een bijdrage willen leveren aan ons ondernemersplatform, neem dan contact met ons op. Ook als je een innovatieve onderneming hebt en je jezelf hier wilt uitlichten, dan staan we daarvoor open.

Hoe zorg je voor een gezellige werksfeer?

Iedereen wil natuurlijk het liefst werken in een bedrijf waar je je veilig voelt. Thuis voelt. Helaas is dit nog best vaak niet het geval voor vele werknemers en wij denken dat dit gevoel nogal onderschat wordt. Je hebt zelf natuurlijk een groot aandeel in hoe mensen jou vinden op de werkvloer. Dit gaat om hoe jij je werk uitvoert maar ook hoe jij bent als persoon. Helaas val je altijd wel bij iemand niet in de smaak. Of nou ja, altijd, niet iedereen kan je geweldig vinden. Dit zie je ook in het dagelijkse leven. Toch zijn sommige akkefietjes op de werkvloer iets wat uit de hand kan lopen of wat ervoor kan zorgen dat je werk helemaal zo leuk niet meer is. Wij geven je daarom wat tips hoe je zorgt voor een gezellige werkvloer!

Blijf jezelf

Dit klinkt natuurlijk ontzettend afgezaagd, maar het is goed en belangrijk dat je jezelf blijft. Mensen prikken er op een gegeven moment doorheen als je je anders voordoet dan je bent. Daarbij schiet je daar niets mee op en leef je een soort dubbelleven op je werk. Dit gaat op een gegeven moment tegen je werken. Blijf jezelf en laat zien wie jij bent en wat je kan. Als dat niet gewaardeerd wordt is het soms even slikken, maar niet iedereen hoeft je leuk te vinden. Dit is ontzettend leuk meegenomen als je bevriend wordt met je collega’s en je het buiten werk goed met elkaar kunt vinden. Maar het is en blijft werk. Je kan ook een professionele relatie met iemand hebben en dat kan soms zelfs nog beter werken.

Communicatie

Wat ook ontzettend belangrijk is en zorgt voor een gezellige werksfeer is communicatie. Zorg ervoor als je ergens een irritatie puntje hebt, dat je dit op de goede manier communiceert naar iemand. Maar ook als je iets super goed vindt aan iemand of graag een complimentje wilt geven is het goed om dit te communiceren, Communicatie is the key, zeker binnen een bedrijf.

Letselschade advocaat Uden

Op het moment dat een situatie zo uit de hand is gelopen en jij het slachtoffer hiervan wordt, is het tijd om de volgende stap te nemen. Niemand onderneemt deze stap graag, maar soms is het nou eenmaal nodig. Een letselschade advocaat Uden kan jou hieruit helpen. Dit zijn namelijk vaak situaties die je niet alleen aankunt. Een letselschade advocaat Uden neemt jouw verhaal serieus en zorgt voor de slachtoffers. In het ergste geval ben je zelf niet meer in staat om te werken, laat staan te vechten voor jouw zaak.

Is het inschakelen van een advocaat verplicht?

Dat een advocaat verdachten van een misdrijf bijstaat is ons allen bekend. We zien advocaten op tv, als we naar onze favoriete misdaadserie kijken, we horen over advocaten als we het nieuws volgen en daarom wordt vaak gedacht dat dat het enige is dat advocaten doen. Dat is echter niet zo, sterker nog, dat is slechts een klein deel van de mogelijke werkzaamheden van een advocaat. In de praktijk zijn er verschillende soorten advocaten die u kunnen helpen bij juridische geschillen. Deze advocaten zijn werkzaam voor een advocatenkantoor, waardoor u verzekerd bent van een professionele dienstverlening. Maar wat kan een advocatenkantoor precies voor u betekenen?

 

Uw belangen behartigen bij juridische geschillen

Omdat we advocaten eigenlijk alleen maar kennen van series op tv en het nieuws, hebben we dus een vrij vertekend beeld van wat een advocaat precies inhoudt. Een advocaat is iemand die uw belangen behartigt wanneer u een juridisch geschil heeft met een andere partij. Het kan zijn dat u de andere partij ergens van beschuldigd of dat u door de andere partij ergens van beschuldigd wordt. In veel gevallen kunnen geschillen opgelost worden zonder de tussenkomst van een gerechtelijke procedure. Uw advocaat kan namelijk een schikking treffen namens u, wanneer de zaak niet te gecompliceerd is en de tegenpartij bij een snelle afhandeling gebaat is. Een geschil bespaart beide partijen tijd en kosten en heeft dus een aantal flinke voordelen ten opzichte van een gerechtelijke procedure.

 

Wat doet een advocaat?

Maar een zaak kan niet altijd geschikt worden. Soms heeft de tegenpartij onredelijke eisen, is deze het volledig met uw standpunt oneens of is de zaak te gecompliceerd om tot een schikking te kunnen komen. In dergelijke gevallen is het nemen van gerechtelijke stappen een optie. Uw advocaat adviseert u als belangenbehartiger over de te nemen vervolgstappen. Hij zal aangeven wanneer het beter is om een zaak te schikken of juist naar de rechter te stappen. Uw advocaat verzorgt het contact met de tegenpartij en de rechtbank namens u. Omdat een advocaat bekend is in de juridische wereld, weet deze precies wat er van hem verwacht wordt. Zo kunt u altijd rekenen op de beste bijstand. Wilt u weten wat een advocaat nog meer kan doen? Kijk dan eens op www.advocatenkantoorphea.nl.

 

Mag een advocaat partijdig zijn?

Ja, een advocaat mag partijdig zijn. Sterker nog: een advocaat moet partijdig zijn. Een advocaat is een belangenbehartiger die er dus alles aan doet om het beste resultaat voor zijn cliƫnt te bereiken. Enkel bij een echtscheiding op gemeenschappelijk verzoek is het mogelijk om een advocaat in te schakelen die beide partijen vertegenwoordigd. Dit kan alleen als beide partijen hier dan bewust voor kiezen.

Ondernemen is leren

Vier en een half jaar geleden zijn een goede vriendin en ik een eigen bedrijf gestart. Erg spannend die stap te maken, maar we waren overtuigd van ons goede idee en onze expertise. We maakten een sterk plan en zijn simpelweg aan de slag gegaan. Uiteraard hadden we ingecalculeerd dat het de eerste jaren vooral erg veel investeren zou zijn en het dus echt wel even zou duren voordat het daadwerkelijk zou gaan lopen. Je moet er wel een type voor zijn om risico te durven nemen, maar als je dan eenmaal die horde neemt, kan het ook enorm lonen. Je leert er zo enorm veel van je eigen bedrijf op te bouwen!

Kunnen anticiperen

Als je toewerkt naar je doel en tegelijkertijd rekening blijft houden met het slechtste scenario, heb je een realistisch uitgangspunt. Je leert anticiperen op tegenvallers en vol te profiteren van successen. Dat vergt wel flexibiliteit en uithoudingsvermogen. Ik raad dan ook elke ondernemer aan af en toe de tijd te nemen voor momenten van rust en reflectie. Soms is het nodig even gas terug te nemen om goed te analyseren waar je op dat moment staat, wat er eventueel is misgegaan en hoe je dat in het vervolg zou kunnen voorkomen. Dan kan je bewust een nieuwe koers uitzetten en sta je steviger in je schoenen dan als je simpelweg door blijft buffelen. Het kan zijn dat je er dan achter komt dat je je doel moet bijstellen. Dat is soms even slikken, maar het kan veel ruimte geven dat als het nodig is, je eenmaal hiertoe beslist. Hoeveel mensen zijn er wel niet die op hun achttiende een duidelijk plan hadden voor de toekomst, maar wie uiteindelijk een heel andere kant op zijn gegaan? Het kan juist veel meer kwaad doen als je koppig blijft vasthouden aan oude plannen, terwijl het leven je eigenlijk een andere richting op wijst. Maar ik ben de eerste die erkent dat dit erg moeilijk kan zijn. Een droom geef je niet zomaar op.

Een betrouwbare partner

Iets wat mijn goede vriendin annex mede-oprichter en ik hebben geleerd, is bijvoorbeeld dat we investeren in zowel ons contact met onze klanten als onze leveranciers. Bij die laatstgenoemde partij gingen we in eerste instantie namelijk vooral voor wat op dat moment de goedkoopste optie was. Daardoor hadden we veel tijdelijke samenwerkingen. We vonden dat niet prettig. We wilden niet alleen zelf goodwill opbouwen, maar daar zelf ook ons voordeel mee kunnen doen als dat nodig was. Door die beslissing zijn we gaan investeren in het opbouwen van langdurige en stabiele contacten, waardoor je veel meer uit een samenwerking haalt. Zo hebben wij er bijvoorbeeld voor gekozen om bij copaco computer groothandel al onze IT-oplossingen en elektronica af te nemen. Door de goede relatie die we hebben opgebouwd, kennen ze ons goed en kunnen ze met ons meedenken. Daarbij leveren ze uitstekende service. Ze zijn op de hoogte van alle mogelijke opties en de laatste ontwikkelingen, waardoor we steeds de beste keuzes kunnen maken in wat we aanschaffen. Ik kan deze elektronica groothandel dan ook bij iedereen aanraden. Ze hebben een enorme expertise te bieden, waar je als bedrijf volop op kan vertrouwen en van kan profiteren. Je kan er terecht voor al je computers, maar bijvoorbeeld ook cloud diensten. Gun jezelf die betrouwbare ICT-kennispartner en maak je bedrijf er sterker mee!