Geen angst voor succes?

Gelukkig maar. Want als je genoeg tijd doorbrengt op ons ondernemersplatform, dan kan het maar zo ineens gebeuren dat jouw onderneming van de grond komt. Met alle uitdagingen en verantwoordelijkheden die daarbij komen kijken. Maar ook daar helpen we je bij.

Laatste nieuws

Volg hier ons blog vol met tips en adviezen rondom ondernemen, marketing en duurzaamheid. Mocht je met jouw artikel een bijdrage willen leveren aan ons ondernemersplatform, neem dan contact met ons op. Ook als je een innovatieve onderneming hebt en je jezelf hier wilt uitlichten, dan staan we daarvoor open.

Kunststof pallets kopen, dat is een goed idee!

Wanneer je een bedrijf hebt en veel te maken hebt met transport en logistiek, dan weet je het wel. Pallets zijn hartstikke handig. Je stapelt, op verantwoorde wijze, je goederen op een pallet en met een vorkheftruc kun je in één keer een grote hoeveelheid spullen in een vrachtwagen laden. Pallets zijn meestal gemaakt van hout en daardoor zijn ze niet zo heel stevig. Na een aantal keren sneuvelt er wel eens een plankje of trek je, met de vorkheftruc de complete bovenkant eraf. Dat is natuurlijk niet handig. Laat je eens informeren over kunststof pallets. Deze gaan veel langer mee en zullen zeker niet uit elkaar vallen. Ook niet bij intensief gebruik.

Kunststof pallets zijn duurzaam

Oké, we willen zoveel mogelijk voorkomen dat er nog meer plastic wordt geproduceerd. Vanwege het milieu natuurlijk. Maar doordat kunststof pallets door hun afgeronde vormen veel minder snel zullen beschadigen, gaan ze langer mee dan houten pallets. Kunststof pallets worden gemaakt door middel van gieten. Dit houdt in dat een pallet uit één geheel bestaat. Hierdoor laat er nooit een plankje los en zullen er geen splinters ontstaan. Sneuvelt er toch een keer een kunststof pallet? Dan kan deze volledig gerecycled worden. Hier hoeft dus geen nieuwe kunststof voor gemaakt te worden.

Pallets van kunststof zijn iets duurder

Maar dan krijg je dus wel waar voor je geld. Het is echter ook de reden dat pallets van kunststof vooral gebruikt worden in een gesloten palletsysteem. Dat houdt in dat een pallet weer terugkomt bij de oorspronkelijke eigenaar. Zo weet jij precies waar je pallets zijn en kun je deze keer op keer gebruiken. Houten pallets worden vaak meegeleverd met het product. Als jij als particulier een partij tegels voor in de tuin bestelt, zal deze partij altijd geleverd worden op een houten pallet. Het bedrijf hoeft dan niet terug te komen om de pallet weer op te halen.

Pallets van kunststof zijn ook handig voor (langdurige) opslag

Moeten spullen een tijd opgeslagen worden? Dan is het wel zo fijn als dat op pallets kan. Op die manier kun je ze, als het nodig is, tussendoor eens verplaatsen. Door gebruik te maken van kunststof pallets weet je zeker dat de kwaliteit van de pallets niet achteruit gaat tijdens de opslag. Er komt geen houtrot in de pallets, spijkers gaan niet roesten, ook niet als je de vloer van je pakhuis eens in de zoveel tijd helemaal schoon wilt spuiten.

Het nadeel van kunststof pallets? Je kunt er niet lekker een vuurkorf mee vullen…

Wat is het verschil tussen een deurwaarder en incassobureau?

Wanneer u een partner wilt inschakelen voor incassowerkzaamheden kunt u voor een deurwaarderskantoor of incassobureau kiezen. Maar wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen deze twee partijen? In welke situatie kunt u het best een deurwaarder inschakelen en wanneer heeft u misschien meer aan een incassobureau. Een incassobureau mag, juridisch gezien, een stuk minder dan een deurwaarder. Toch is dit niet bij iedereen bekend, velen denken dat een incassobureau meer mag dan dat daadwerkelijk het geval is. In dit blog gaan we dieper in op de verschillen, zodat u de juiste partij kunt inschakelen voor uw situatie.

Bevoegd- en verantwoordelijkheden

Zoals u hierboven al heeft gelezen, mag een incassobureau minder dan een deurwaarder mag. Zo mag een deurwaarder een dagvaarding uitbrengen en beslag leggen, iets wat een incassobureau niet mag doen. Een incassobureau kan in principe enkel een minnelijke incasso sturen. Het doel is om tegen lage kosten en met weinig papierwerk de openstaande schuld geïnd te krijgen. Een incassobureau kan hierbij geen verplichtingen opleggen, daarvoor moet alsnog een deurwaarder ingeschakeld worden. Deze heeft meer bevoegdheden, en dus ook meer verantwoordelijkheden. Een deurwaarder handelt niet alleen in uw belang, maar houdt ook rekening met de schuldenaar. Het is niet zijn doel om een schuldenaar nog verder in de problemen te brengen, al kan een deurwaarder in theorie zelfs iemand uit hun huis laten zetten.

Verplichte toezicht

Omdat een deurwaarder meer kan en mag dan een incassobureau zijn er ook bepaalde instanties die toezicht houden op deurwaardersbedrijven. Alle gerechtsdeurwaarders zijn aangesloten bij de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG) en ze zijn bovendien onderworpen aan toezicht door het Bureau Financieel Toezicht (BTF) en tuchtrecht. Deurwaarders zijn verplicht om zich aan bepaalde gedragsregels te houden. Het BTF controleert de financiële huishouding van een deurwaarder om te controleren of uw geld bij de deurwaarder in veilige handen is.

Vind een deurwaarder die bij u past

Een incassobureau is niet verplicht om zich ergens bij aan te sluiten. Aansluiten bij een organisatie, het hebben van een derdegeldenrekening of het handelen volgens gedragsregels gebeurt op vrijwillige basis. Hierdoor zit er veel verschil tussen de kwaliteit van verschillende incassobureaus. Bij een deurwaarder heeft u veel meer zekerheid van goede zorg en kwalitatieve dienstverlening. Bij www.stalmandeurwaarders.nl bent u zeker van een partner die optimaal bereikbaar is en met u meedenkt wanneer het u uitkomt.

Fulfilment bedrijven voor webwinkels

fulfilment bedrijf voor webwinkels

Tegenwoordig zijn er veel vrouwen die wel willen werken, maar niet voor een baas. Ze willen alles zelf regelen en geen verantwoording aan een baas afleggen. Ook mannen doen dat door het starten van bijvoorbeeld een klusbedrijf. Vrouwen die thuis willen werken beginnen in veel gevallen met het verkopen van producten via een website. Nu klinkt dat eenvoudiger dan dat het is. Als je weet welke producten je wilt verkopen, is het vervolgens belangrijk dat je eerst alle wettelijke regels goed doorneemt, zodat je weet waar je je aan moet houden. Je moet je in laten schrijven bij de KvK en zorgen voor een goede boekhouding. Dat is nodig, omdat de belastingdienst daarnaar kan vragen. Voordat je start, zul je een goede website moeten hebben. Een goede en snelle website is belangrijk bij de verkoop van de producten via internet.

De website
Personen die een product willen kopen, die je via het internet aanbiedt, moeten op je website komen. Daarvoor moet je hoog gerangschikt staan in Google. Om dat te kunnen bereiken, is het verstandig een website door een vakman te laten maken. Het maken van een goede website is veel werk. Wanneer je de website laat maken, weet je zeker dat je hoog in Google komt te staan. Op de website moeten de voorraden, verkoopgegevens en de bedrijfsgegevens vermeld staan. Een ander belangrijk punt bij een website is dat hij overzichtelijk en snel werkt. Je moet ervoor zorgen dat een potentiële klant het product, dat hij of zij wil hebben, snel kan vinden. Ook de betaalmogelijkheden en de retourzending moeten duidelijk zijn. De kosten die je aan een websitemaker moet betalen, zal snel worden terugverdiend.

Fulfilment bedrijven voor webwinkels
Wanneer de website online staat, met daarop de producten die je verkoopt, hoop je snel de eerste verkoop te hebben. Bij de verkoop van een product, kun je dat inpakken, adresseren en opsturen. Zolang het nog niet veel producten zijn, kun je dat allemaal zelf nog wel bijhouden. Naast het verkopen, moet je ook de boekhouding en de website bijhouden. Er moeten regelmatig nieuwe producten worden toegevoegd en prijzen worden aangepast. Ook heb je opslagruimte nodig voor de producten die je te koop aanbiedt. Je kunt op een punt komen dat je het allemaal niet meer alleen kunt verwerken. Dan moet je de hulp inschakelen van een fulfilment bedrijf voor webwinkels. Wanneer je een goed fulfilment bedrijf hebt gevonden, moeten er duidelijke afspraken gemaakt worden. Al de afspraken die gemaakt worden, komen in het contract te staan. Een fulfilment bedrijf voor webwinkels zorgt voor de totale logistiek.

Bij een samenwerking word je website gekoppeld aan hun computer. Ieder product dat via je website wordt verkocht, zien ze op hun scherm. Ze pakken het bestelde product in, adresseren en versturen het. Op deze manier van werken, zal de klant het product binnen 24 uur in ontvangst kunnen nemen. De voorraad wordt automatisch aangevuld. Als beheerder van de website heb je geen zorgen meer over de logistiek. Ook de retourverwerking van de producten wordt geregeld door het fulfilment bedrijf voor webwinkels.

Tijd overhouden
Als beheerder van de website houd je zelf nu tijd over om de website aan te passen door het toevoegen van producten en van de prijzen. Je kunt nu ook andere websites bekijken waar soortgelijke producten worden aangeboden. Op deze manier kun je beter concurreren. Doordat de verwerking allemaal snel verloopt, zullen de klanten positief zijn en zeker je website meer bezoeken om producten te kopen. Het werken met een fulfilmentbedrijf voor een webwinkel heeft alleen maar voordelen. Je houdt zelfs tijd over om op vakantie te gaan, terwijl de verkoop 24 uur per dag gewoon doorgaat en dat voor alle dagen in de week.