Geen angst voor succes?

Gelukkig maar. Want als je genoeg tijd doorbrengt op ons ondernemersplatform, dan kan het maar zo ineens gebeuren dat jouw onderneming van de grond komt. Met alle uitdagingen en verantwoordelijkheden die daarbij komen kijken. Maar ook daar helpen we je bij.

Laatste nieuws

Volg hier ons blog vol met tips en adviezen rondom ondernemen, marketing en duurzaamheid. Mocht je met jouw artikel een bijdrage willen leveren aan ons ondernemersplatform, neem dan contact met ons op. Ook als je een innovatieve onderneming hebt en je jezelf hier wilt uitlichten, dan staan we daarvoor open.

Wat is het verschil tussen een deurwaarder en incassobureau?

Wanneer u een partner wilt inschakelen voor incassowerkzaamheden kunt u voor een deurwaarderskantoor of incassobureau kiezen. Maar wat zijn nou eigenlijk de verschillen tussen deze twee partijen? In welke situatie kunt u het best een deurwaarder inschakelen en wanneer heeft u misschien meer aan een incassobureau. Een incassobureau mag, juridisch gezien, een stuk minder dan een deurwaarder. Toch is dit niet bij iedereen bekend, velen denken dat een incassobureau meer mag dan dat daadwerkelijk het geval is. In dit blog gaan we dieper in op de verschillen, zodat u de juiste partij kunt inschakelen voor uw situatie.

Bevoegd- en verantwoordelijkheden

Zoals u hierboven al heeft gelezen, mag een incassobureau minder dan een deurwaarder mag. Zo mag een deurwaarder een dagvaarding uitbrengen en beslag leggen, iets wat een incassobureau niet mag doen. Een incassobureau kan in principe enkel een minnelijke incasso sturen. Het doel is om tegen lage kosten en met weinig papierwerk de openstaande schuld geïnd te krijgen. Een incassobureau kan hierbij geen verplichtingen opleggen, daarvoor moet alsnog een deurwaarder ingeschakeld worden. Deze heeft meer bevoegdheden, en dus ook meer verantwoordelijkheden. Een deurwaarder handelt niet alleen in uw belang, maar houdt ook rekening met de schuldenaar. Het is niet zijn doel om een schuldenaar nog verder in de problemen te brengen, al kan een deurwaarder in theorie zelfs iemand uit hun huis laten zetten.

Verplichte toezicht

Omdat een deurwaarder meer kan en mag dan een incassobureau zijn er ook bepaalde instanties die toezicht houden op deurwaardersbedrijven. Alle gerechtsdeurwaarders zijn aangesloten bij de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG) en ze zijn bovendien onderworpen aan toezicht door het Bureau Financieel Toezicht (BTF) en tuchtrecht. Deurwaarders zijn verplicht om zich aan bepaalde gedragsregels te houden. Het BTF controleert de financiële huishouding van een deurwaarder om te controleren of uw geld bij de deurwaarder in veilige handen is.

Vind een deurwaarder die bij u past

Een incassobureau is niet verplicht om zich ergens bij aan te sluiten. Aansluiten bij een organisatie, het hebben van een derdegeldenrekening of het handelen volgens gedragsregels gebeurt op vrijwillige basis. Hierdoor zit er veel verschil tussen de kwaliteit van verschillende incassobureaus. Bij een deurwaarder heeft u veel meer zekerheid van goede zorg en kwalitatieve dienstverlening. Bij www.stalmandeurwaarders.nl bent u zeker van een partner die optimaal bereikbaar is en met u meedenkt wanneer het u uitkomt.

Fulfilment bedrijven voor webwinkels

fulfilment bedrijf voor webwinkels

Tegenwoordig zijn er veel vrouwen die wel willen werken, maar niet voor een baas. Ze willen alles zelf regelen en geen verantwoording aan een baas afleggen. Ook mannen doen dat door het starten van bijvoorbeeld een klusbedrijf. Vrouwen die thuis willen werken beginnen in veel gevallen met het verkopen van producten via een website. Nu klinkt dat eenvoudiger dan dat het is. Als je weet welke producten je wilt verkopen, is het vervolgens belangrijk dat je eerst alle wettelijke regels goed doorneemt, zodat je weet waar je je aan moet houden. Je moet je in laten schrijven bij de KvK en zorgen voor een goede boekhouding. Dat is nodig, omdat de belastingdienst daarnaar kan vragen. Voordat je start, zul je een goede website moeten hebben. Een goede en snelle website is belangrijk bij de verkoop van de producten via internet.

De website
Personen die een product willen kopen, die je via het internet aanbiedt, moeten op je website komen. Daarvoor moet je hoog gerangschikt staan in Google. Om dat te kunnen bereiken, is het verstandig een website door een vakman te laten maken. Het maken van een goede website is veel werk. Wanneer je de website laat maken, weet je zeker dat je hoog in Google komt te staan. Op de website moeten de voorraden, verkoopgegevens en de bedrijfsgegevens vermeld staan. Een ander belangrijk punt bij een website is dat hij overzichtelijk en snel werkt. Je moet ervoor zorgen dat een potentiële klant het product, dat hij of zij wil hebben, snel kan vinden. Ook de betaalmogelijkheden en de retourzending moeten duidelijk zijn. De kosten die je aan een websitemaker moet betalen, zal snel worden terugverdiend.

Fulfilment bedrijven voor webwinkels
Wanneer de website online staat, met daarop de producten die je verkoopt, hoop je snel de eerste verkoop te hebben. Bij de verkoop van een product, kun je dat inpakken, adresseren en opsturen. Zolang het nog niet veel producten zijn, kun je dat allemaal zelf nog wel bijhouden. Naast het verkopen, moet je ook de boekhouding en de website bijhouden. Er moeten regelmatig nieuwe producten worden toegevoegd en prijzen worden aangepast. Ook heb je opslagruimte nodig voor de producten die je te koop aanbiedt. Je kunt op een punt komen dat je het allemaal niet meer alleen kunt verwerken. Dan moet je de hulp inschakelen van een fulfilment bedrijf voor webwinkels. Wanneer je een goed fulfilment bedrijf hebt gevonden, moeten er duidelijke afspraken gemaakt worden. Al de afspraken die gemaakt worden, komen in het contract te staan. Een fulfilment bedrijf voor webwinkels zorgt voor de totale logistiek.

Bij een samenwerking word je website gekoppeld aan hun computer. Ieder product dat via je website wordt verkocht, zien ze op hun scherm. Ze pakken het bestelde product in, adresseren en versturen het. Op deze manier van werken, zal de klant het product binnen 24 uur in ontvangst kunnen nemen. De voorraad wordt automatisch aangevuld. Als beheerder van de website heb je geen zorgen meer over de logistiek. Ook de retourverwerking van de producten wordt geregeld door het fulfilment bedrijf voor webwinkels.

Tijd overhouden
Als beheerder van de website houd je zelf nu tijd over om de website aan te passen door het toevoegen van producten en van de prijzen. Je kunt nu ook andere websites bekijken waar soortgelijke producten worden aangeboden. Op deze manier kun je beter concurreren. Doordat de verwerking allemaal snel verloopt, zullen de klanten positief zijn en zeker je website meer bezoeken om producten te kopen. Het werken met een fulfilmentbedrijf voor een webwinkel heeft alleen maar voordelen. Je houdt zelfs tijd over om op vakantie te gaan, terwijl de verkoop 24 uur per dag gewoon doorgaat en dat voor alle dagen in de week.

Drie handigheidjes voor succesvol zakendoen

Of je nou een eigen onderneming hebt of een hoge functie binnen een bedrijf; succesvol zakendoen is natuurlijk jouw doel. Er zijn al veel boeken geschreven en documentaires gemaakt over ondernemen en zakendoen, maar soms zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb veel boeken al gelezen en veel documentaires al bekeken, maar toch vind ik de rode draad vaak ver te zoeken. Gelukkig voor jullie heb ik dan ook een aantal handigheidjes in deze blog op een rijtje gezet die jou kunnen helpen bij succesvoller zakendoen in de toekomst.

Netwerken, netwerken, netwerken

Allereerst is het heel belangrijk dat je je suf netwerkt. Netwerken kan je namelijk bepaalde kansen, banen of andere dingen opleveren. Je kan hiervoor naar netwerk evenementen gaan of gewoon af en toe met collega’s 1 op 1 even gaan lunchen. Of wie weet heeft een van je vrienden wel een interessante collega die in dezelfde branche werkt als jij. Hou ook in je hoofd dat je niet met iedereen vrienden of kennissen hoeft te worden. Het is gewoon leuk en leerzaam om over andermans werk iets te horen en een leuke bijkomstigheid zou zijn als je in de toekomst nog wat aan elkaar hebt. Ga er met die instelling in en dan kan het je niet teleurstellen! Niet te veel verwachtingen hebben dus…

Het vereenvoudigen/optimaliseren van bedrijfsprocessen

Daarnaast is het een goed idee om je bedrijfsprocessen zoveel mogelijk te vereenvoudigen of optimaliseren. Ten eerste is het handig omdat het werk zo sneller en efficiënter gedaan wordt. Dit is natuurlijk in het voordeel van het bedrijf en de resultaten of inkomsten die hieruit voortvloeiend. Daarnaast is het op de lange termijn geld besparend. Natuurlijk moet je eerst even investeren in handige systemen om dit te bereiken, zoals bijvoorbeeld SAP implementatie. Maar uiteindelijk zal het veel voordeel opleveren! Tot slot is het fijner voor je werknemers. Zij zullen de bedrijfsprocessen makkelijker begrijpen en daardoor meer tevreden zijn. Hierover in de volgende paragraaf meer…

Investeer in je werknemers

Naast investeren in systemen om je bedrijfsprocessen te verbeteren, is het heel slim om ook te investeren in je werknemers. Als je werknemers tevreden zijn, zullen zij harder werken en beter hun best doen. Probeer dus te onderzoeken wat jouw werknemers belangrijk vinden met betrekking tot een/hun baan en luister hier goed naar. Ook is het geen slecht idee om je werknemers af en toe trakteren op een uitje, een lekkere lunch of een stoelmassage. Op deze manier beloon je ze voor hun harde werken en dit zullen zij zeker merken. En natuurlijk zullen zij hier weer dankbaar op reageren door hun werk goed te doen!