Hoe u ervaringsmarketing in uw evenementen kunt gebruiken
Wanneer een bedrijf een evenement organiseert, is het niet alleen van de deelnemers te verwachten dat ze van de inhoud genieten, maar is het ook noodzakelijk om ervaringen te creëren die het publiek gedurende alle tijd die ze daar doorbrengen, betrekken en verrukken.
Een experience concept maakt deel uit van de bedrijfswereld, omdat het verantwoordelijk is voor het onvergetelijk maken van uw evenement.
Hoe ervaringen te plannen
Een organisator moet begrijpen waar hij naar op zoek is en proberen een unieke en innovatieve ervaring te bieden.
Creativiteit is de moeite waard. Het mag dan een eenvoudige actie zijn, maar de details moeten de nieuwsgierigheid wekken en het publiek aanzetten. Basisregel: de actie moet worden afgestemd op de gebeurtenis.
Verschillende evenementen moeten verschillende soorten ervaringen bieden, daarom is het zo belangrijk om het profiel van de deelnemers te begrijpen. Bovendien hebben de locatie, de duur en het budget directe invloed op de belevingsmarketing die we kunnen creëren.
Hoe het evenement onvergetelijk te maken met experience marketing
Het is een feit dat een unieke ervaring het evenement kan laten opvallen. De ervaringen moeten de richtlijnen van het evenement vertalen en het publiek unieke ervaringen bieden.
Ervaringsmarketing genereert relevantie en interactie. Is er iets beters dan een evenement te verlaten met die kleine smaak van “Ik wil meer”? Wacht je op de volgende? Of om zich bevoorrecht te voelen dat u daartoe bent uitgenodigd?
Hoe kunnen we mensen laten deelnemen aan interactieve acties? De eerste stap is dat de actie goed wordt afgestemd op het evenement als geheel.
Daarna moeten we in een tweede moment strategieën vinden om de belangstelling van het publiek te wekken. Het kan een interactieve actie zijn, met deelname van promotoren, een promotie, een geschenk, een aanvraag…
Het geheim is om uw publiek goed te begrijpen, zodat wij iets kunnen leveren waar zij naar op zoek zijn, iets wat vanzelfsprekend is. Zonder te vergeten dat sociale netwerken natuurlijk verplichte platforms zijn voor, tijdens en na het evenement.
Hoe het publiek te verrassen
Het kan voor veel mensen tegelijk een ingewikkelde taak lijken, dus je moet alles in de gaten houden wat er gebeurt, wat er al gedaan wordt, en met die informatie kun je creatieve ideeën ontwikkelen.
Om unieke en innovatieve ervaringen op te leveren, moet je op de hoogte zijn van de markt en de concurrentie. Ook het nadenken over de kleinste details is van fundamenteel belang. Het publiek moet de ervaring van het begin tot het einde van het evenement ervaren. Het moet aangenaam en relevant zijn.
Ervaringen na het evenement
Het evenement is voorbij, dus wat nu? Ook de post-events essentieel voor het opbouwen van publieke loyaliteit.
Het is tijd om van de gelegenheid gebruik te maken om de relatie voort te zetten en een vertrouwensband te creëren en een blijvende band van vertrouwen te creëren, zelfs met hun klanten, degenen die hen hebben ingehuurd om het evenement te laten plaatsvinden.
Loyaliteit is direct gerelateerd aan de ervaring die het evenement biedt en hier hebben we het over het geheel (voor, tijdens en na).
Werken door middel van personalisatie is een goede bondgenoot. Iedereen wil behoren tot wat hij of zij heeft meegemaakt. Ze willen iets te vertellen hebben aan anderen en delen met wie ze wel of niet aan het evenement hebben deelgenomen.
Bron: softwaremagazine