Site pictogram zin in zaken.nl

Starten van je eigen winkel

zakelijk blog

Ben je van plan om op korte termijn een eigen winkel te gaan starten? Dan zijn er een aantal zaken waar je in moet gaan verdiepen. Denk hierbij aan het oprichten van de zaak zelf, de branche waar je op gaat focussen en creëren van de juiste marketingstrategie. We gaan in dit artikel verder in op het bepalen van de juiste marketingstrategie.

Start met uitgebreid marktonderzoek

Wanneer je ergens wilt instappen is het belangrijk dat je altijd eerst een goede voorbereiding hebt. Heb je een idee om een eigen zaak te starten, dan begin je eerst te kijken of deze behoefte aanwezig is en of er nog meer kapers op de kust zijn. Zijn deze kapers overigens heel sterk of kun je op termijn al een behoorlijk marktaandeel veroveren? Wanneer het marktonderzoek uitwijst dat er voldoende kansen zijn, dan moet je deze ook gaan pakken.

Online & offline wereld gebruiken

De afgelopen jaren heeft de online wereld zich sterk ontwikkeld. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat je hier alleen nog maar op hoeft te focussen. Online zichtbaarheid is overigens wel een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie. Daarnaast kun je ook gewoon kiezen om een fysieke winkel te nemen naast je webshop. Waar voor de online zichtbaarheid online marketing een grote rol gaat spelen, zal voor je fysieke winkel instore marketing zeer belangrijk gaan worden. Wanneer de potentiële klanten eenmaal door de straat lopen, moeten ze verleid worden tot een bezoekje en vervolgens ook tot het doen van een aankoop. De presentatie van de winkel speelt daarin een belangrijke rol en instore marketing draagt bij aan een goede presentatie.

Speel in op het onderbewustzijn van de klant

Klanten doen volgens onderzoek ongeveer 95% van hun aankopen onbewust. Men koopt eerst en gaat dit vervolgens rationeel proberen te verklaren. Het is dus belangrijk om jouw producten op een goede manier onder de aandacht te brengen, zodat de klant het echt wil of zelfs denkt nodig te hebben. Wil je weten hoe dit te doen met een etalage? Verdiep je dan een zakelijk blog over instore marketing.

 

 

Mobiele versie afsluiten